Sunday 12 June 2011

Maaf dan Memaafkan !

4.57 pagi td sbl0m aku tido, aku bru mnta maaf kt kwn aku. 
Aku mrah dy tnpe sbb tp dy tak mrh aku blek, dy diam jex smpai lh aku mntak maaf bru dy ckp pe yg dy nk ckp n dy maafkan.
Aku tak kesa pn sbb aku tahu tu salah aku.
Msty k0rg pk aku cm bajet bg0s lh sbb mnta maaf.
Tidak sama sekali !
Aku cume nk k0gsi ngan k0rg psal msalah susah m'mnta maaf n memaafkan !

So, firstly maaf !
Sume org prnah buat salah, tak kire lh sngaja buat or t'buat.
Tak susah untuk kita yg b'salah ni minta maaf.
Tak kire lh salah kcik ke salah bs0r ke yg pntg msty mnta maaf !
Buang lh ckit ego k0rg tu tuk mnta maaf, tak m'malu pn bah kn k0rg akan d'pndang tngi dgn sikap k0rg tu.
Korg kena lh pk prsaan org lain, da lh kita yg buat salah then diam n buat bodo jex. Korg pk bg0s ke cm tu ?
Klau k0g rse bg0s, k0rg ngn 'natang' sme jex !
(Emosi lak aku)

Bagi yg m'bri maaf ni plak,
Klau org da mnta maaf tu, maaf kn jex lh.
Kita bley tahu kn mne org ikhlas ngan tak ikhlas mnta maaf.
Tak salah kita buka kn pntu aty tuk maaf kn org yg b'salah.
Bagi pluang k'2 tuk org yg b'salah m'bt0l kn k'slapan dy0rg.
Kita jd manusia ni jgn lh kje nk m'hukum je.
Allah pn m'maaf kn umat nye yg buat d0se, ni kn plak kita manusia.
Tak kn org buat silap ckt pn tak bley nk maafkn k0t.
Klau k0rg tak de hati perut nk maaf kn org lain,
k0rg pk cm ne bila k0rg yg buat slh n org ssh nk maaf kn.
Msty mer0nta kn ?
Haa, cm tu gak org yg buat slh kt k0rg. 


So, k0rg maaf kn jex lh keyh pe pn slh yg prnah org lain buat kt k0rg.
Bagi org yg b'slah plak, ringan kn lh mulut tuk m'mnta maaf !
Dgn ni, idup akan lbey aman tnpa p'balahan.
Chill out and peace !

No comments:

Post a Comment