Monday 13 February 2012

KENAPA ? Terima Kasih

Sekarang ni banyak perkataan KENAPA berlegar -legar di otak aku .
Ingin aku menjerit, KELUAR!!!!
Namun semakin banyak, banyak, banyak dan banyaaakkkkk!
Oh Tuhan, mengapa aku jadi begini ?
Tiba -tiba aku tersetap dan tersedar, baru aku mengetahui mengapa perkataan
KENAPA sentiasa ada dalam otak aku .
Kerana KENAPA mengingatkan aku pada Tuhan .
Bila kita mempunyai banyak persoalan dan permasalahan dalam hidup,
baru kita ingat padaNya .
Meminta pertolongan dan petunjuk disaat memerlukanNya .
Namun bila kita gembira, bahagia . Ada kita ingat padaNya ?
Mungkin ye, mungkin tidak .
Pada saat ini, aku terasa begitu kecil dan kerdil .
Berasa malu dan hina dengan KENAPA kerana ia mampu mengingatkan aku pada
Tuhan tapi diri aku sendiri tidak mamapu mengingatkan aku pada Tuhan yg satu .

No comments:

Post a Comment